It's like a god damn rollercoaster


Jag som var inställd på lite ledigt från all jobb denna veckan - så blidde det inte. Fick frågan om att jobba vid Stena idag, de behövde lite extra hjälp i ca. 3 veckor-2 månader. Jag har svårt för att säga nej också.. Men ah, det blev att vakna, fixa sig och direkt dra upp till lagret som ligger vid andra sidan stan. Idag blev det bara 5 timmars jobb, för att de ringde on such short notice (men annars är det 07.00-16-00 som gäller). Det var banne mig de värsta 5 timmarna i mitt liv på länge. Fick veta att det inte skulle vara kallt i lagret. BULLSHIT: Jag har fan inte frusit så jävla mycket på länge. Det var praktiskt taget som att jobba utomhus - och det enda jag hade på mig var ett linne, Adidas-tröja och ett par mjukisbyxor. Mina näsa bara rann, fingrarna och tårna var isbitar. Gick fan inte ens och andas utan att rökmoln bildades. Och jag överdriver inte. Min jobbkamrat åkte för fan hem och packade på sig med kläder. Aja, imorgon blir det andra bullar - ths time I am prepaed. Jag ska fan ladda med kläder hähä.

För övrigt så är det ett rätt soft jobb, softare än Trelleborg faktiskt. Jag packar typ upp varor som blivit rökskadade (de måste alltså slängas), man ska sortera efter plast, metall osv. Mest är det lampor som ska kasseras. Sån waste är det - vissa lampor är skitsnygga. Hmm, kanske kan sno hem och sälja svart HAHAHA...

Aye, nu har jag vilat klart. Alla fingrar och tår är tinade. Och nu ska jag hämtas upp av Jungpung och sedan drar vi vidare till Kvantum för att köpa något gottit. Filmmys on the schedule. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0